Micelarna voda - da ili ne ? - Smile & Spirit - Beauty Blog

12 октобар 2021

Micelarna voda - da ili ne ?

 Da li je micelarna voda štetna ili ne, da li je koristiti i dalje ili je zauvek izbaciti iz upotrebe? 

Ukoliko vas zanimaju odgovori na ova pitanja i moje mišljenje o micelarnim vodama, pročitajte u nastavku teksta. Molim vas, imajte u vidu, da ja nisam stručna i da je ovo samo neko moje razmišljanje i lično iskustvo 😊



U poslednje vreme se često vodi polemika da li je dobro koristiti micelarnu vodu ili nije? Priznajem, a pretpostavljam kao i većina vas, i ja sam bila jedna od korisnica ove "vodice". Do neadavno sam je zaista koristila svakodnevno i predstavljala je sastavni deo moje rutine ( posebno prilikom skidanja šminke sa lica). Pošto sam zaposlena i radno vreme mi je u najboljem slučaju od 7 do 15, kada bih stigla kući, nakon pranja ruku, prvo za šta bih se uhvatila bio bi tupfer natopljen micelarnom vodom. Skidanje šminke sa lica mi je nakon posla uvek bila i ostala 😊 prva stvar koju uradim po dolasku kući. Za skidanje kompletne šminke, sa lica, vrata i očiju potrebno mi je do 3 tupfera klasične veličine. Nakon ovog postupka, kod mene je obavezno umivanje nekom blagom umivalicom, zatim tonik, pa hidratacija lica i potom neka negujuća krema. Na nekim micelarnim vodama je naznačeno da ih ne treba ispirati sa lica. Meni lično, nikad nije prijao taj osećaj koji sam imala na licu nakon micelarne. Koliko god ona bila blaga i bez obzira na to što bi na nekoj bočici pisalo: nije potrebno ispirati, osećala sam da mi koža nije dovoljno "čista" dok je lepo ne umijem nekim gelom ili penom za umivanje. Od kad sam "otkrila" metodu "dovstrukog čišćenja lica", micelarna voda je napustila moje police. Ipak, moram biti iskrena, kod kuće u nekom ormariću sa kozmetikom, još uvek imam ono putno pakovanje "Garnier" micelarne vode, koja mi je dugo bila jedna od omiljenih, sve dok nisam (verovali ili ne) kupila u Lidlu dve micelarne vode, plavu i roze. Ove micelarne vode, marke "Cien" su me oduševile i dugo vremena sam kasnije, koristila samo njih. Stvarno ne znam koliko tih bočica sam potrošila. Super su skidale šminku, a zaista sam imala utisak da su nežne i blage prema koži lica. Nikada nisam imala nikakve iritacije od micelarnih voda, ali sam definitivno osećala razliku i neke su mi se svidjale više, a neke manje. 

Da predjemo sada na "hajp" o micelarnim vodama.  Dosta je prihvaćeno mišljenje da su micelarne vode štetne za kožu lica. Da isušuju i ostavljaju "film" koji može uticati na zapušavanje pora, stvaranje mitisera ili na druge načine iritirati površinu kože lica.  Takodje, sam postupak "trljanja" i "tegljenja" kože sa tupferom nije preporučljiv, iz više razloga, a jedan od mnogobrojnih je i stvaranje bora. 

Šta u stvari čini micelarnu vodu toliko "privlačnom" i po kom sistemu ona "radi"? 

Po svom izgledu, micelarna voda, zaista podseća na običnu vodu. Nema neki jak miris ili je u većini slučajeva potpuno bez mirisa. U flašici se u vodenom (prečišćena voda) rastvoru  nalaze mikroskopski sitne čestice, takozvane micele, koje su napravljene od surfaktanata (jedinjenja detardženta koja su zaslužna za čišćenje). Micele na taj način, privlače nečistoće i rekla bih, delimično ih razgradjuju. U zavisnosti od količine šminke koju imamo na licu, biće potrebno od minimalno 2 do čak 6,7 (a možda i više!?) tupfera, kako bismo (na oko) detaljno očistili lice. Primetili ste verovatno ironiju u mom glasu, na par mesta..

Čak i posle ovog poduhvata, mislim da će mali broj devojaka i žena imati osećaj potpuno čistog lica. Isto tako, s obzirom da mnogi proizvodjači naglašavaju, kako ne treba ispirati lice nakon ovakvog čišćenja, verovatno će i velika većina, slediti ove savete. 

Gledajući iz jednog ugla, kada umorni stignemo kući s posla ili odakle god, najlakše je očistiti lice micelarnom i bez ispiranja krenuti dalje! U razgovoru sa prijateljicama, ženama i devojkama oko sebe, došla sam do informacija da neke od njih nakon ovog čišćenja micelarnom vodom, ne stavljaju više ništa na lice, sve do uveče, kada odrade svoju redovnu večernju rutinu. S druge strane, neke od njih su rekle da nakon čišćenja lica micelarnom vodom, odmah nanose kreme ili serume, a opet, bilo je i onih koje nakon ovog "popodnevnog čišćenja lica" ponovo nanose puder i kompletno se šminkaju. 

Sve ovo me je još dodatno podstaklo da iznesem svoje mišljenje na ovu temu. Neko će se složiti samnom, neko neće ali onaj ko uspe da stigne do kraja teksta, verujem da će se zamisliti na koji način će u buduće, sprovoditi negu lica.

Kako "pravilno" očistiti lice?

Šta god radile i za koji god način "čišćenja" lica ( u većini slučajeva ovo podrazumeva skidanje kompletne šminke)  se odlučile, poenta je, da nam lice zaista nakon toga i bude ČISTO. Ovo je najvažnije i ključno i ne bi trebalo da zavisi od doba dana kada se radi. Što se mene tiče, ja svoje lice detaljno "čistim" dva puta dnevno, u prvom od ta dva umivanja koristim i uljanu umivalicu, a u drugom samo penu. Medjutim, nije ni ovo "rutina" koju bih vam preporučila, jer samo čišćenje lica zavisi od mnogo faktora, a ono osnovno su proizvodi koje ste nanosili na lice i šta želite ukloniti sa lica kako biste ga detaljno očistili, umili, osvežili i pripremili za dalju negu. Ovo se ne odnosi samo na ženski pol, može biti primenljivo i na muški 😋 Samo uklanjanje nečistoća sa lica micelarnom vodom, za mene i ne bi predstavljalo neki "problem" ali s obzirom da se u poslednje vreme baš trudim da negujem kožu lica i da budem nežna sa njom, trljanje tupferom mi iz ovog ugla gledano deluje baš kao gruba radnja. To što micelarna voda predstavlja neku vrstu "detardženta" za pranje lica, takodje nije toliko alarmantno ukoliko nakon nje, lice isperemo detaljno. Ono što meni deluje kao zabrinjavajuće i što mislim da može da bude uzrok nekih reakcija po licu, jeste ukoliko lice samo obrišemo micelarnom i nastavimo dalje sa proizvodima ili ostavimo lice sa tim slojem micelarne vode na njoj.

Da li ću se u buduće kloniti micelarne vode? 

Mislim da je neću potpuno izbaciti iz upotrebe, ali ću se truditi da je koristim što je manje moguće. Tipa, za neke prepravke prilikom šminkanja, mala briskanja i slično. Takodje, neću biti ni toliko izričita da ću reći da je nikad više neću koristiti za skidanje šminke, desiće se verovatno nekad i to, ali neka to bude baš u slučajevima kada recimo ostanem bez uljane umivalice ili iz nokog razloga (koji sada baš i ne mogu navesti 😉 ) ne budem u mogućnosti da uklonim nečistoće sa lica na drugi način. Naravno, čak i ukoliko mi se ovo bude desilo, uvek ću nakon korišćenja micelarne vode, lice detaljno umiti, nikako neću ostaviti micelarnu vodu da mi se tako suši na licu i nastaviti dalje sa rutinom. 

Ovo zaista od srca savetujem i vama. Detaljno očistite svoje lice, kako od šminke i drugih nečistoća, tako i od same micelarne vode. Ukoliko do sad niste probali metodu dvostrukog čišćenja, u čijem je prvom koraku uljana umivalica, a u drugom neki blagi gel ili pena za uvivanje, obavezno probajte i javite mi svoje utiske. 

Od kad na ovaj način negujem svoje lice, zaista primetim ogromnu razliku. Ne samo da mi je lice "čistije" , nego mi je i ten postao ujednačen, a da ne govorim o samom tonusu lica, jer prilikom skidanja nečistoća uljanim umivalicama vi na neki način vršite i masažu lica, što svakako deluje blagotvorno i zateže mišiće.

Ukoliko vam se ovaj tekst dopao pišite mi, šaljite mi i svoje predloge o čemu biste još želeli da čitate ovde na blogu ili na Instagramu Smile & Spirit


Budite nasmejani i vedri,
prijatan dan želi vam Gordana.
 
 

2 коментара:

  1. Ja koristim micelarnu vodu, jer potpuno skida sminku na ocima, maskaru pogotovo. Lice uvijek operem i vodom i nikad ne bih zavrsila ciscenje samo sa sredstvom za skidanje sminke, jer je ono samo pomoc prije ispiranja vodom, barem ja tako mislim.Gledala sam kako to japanke rade, koje su u zrelim godinama i koje imaju cisto, zategnuto lice. One se umivaju sapunom PH neutralnim, a poslije naizmjenicno toplom i hladnom vodom, radi zatvaranja pora. Tako sam i sama uvela to u ritual, barem 1/sedmicno - sapun, jer cista koza nema alternativu za njegu.😁 Pozzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Smile and Spirit
      01. новембар 2021. 12:45
      Hvala puno za komentar. Dopada mi se ovo što si napisala, ja ne koristim sapun ali redovno umivam toplom pa hladnom. Što se micelarne tiče, ne znam da li si probala ono Balea ulje za skidanje šminke? Ja pre njega nisam mogla ništa sem micelarne, ali od kad njega koristim imam utisak da mi je i lice nekako lepše. Ne mogu da kažem da nikad više neću koristiti micelarnu, ali definitivno mi je ulje zauzelo prvo mesto, za sad 😁 Pozzz

      Избриши