L'Oreal Paris Elseve Extraordinary Ulje za sve tipove kose - Smile & Spirit - Beauty Blog

19 април 2021

L'Oreal Paris Elseve Extraordinary Ulje za sve tipove kose

Generalno nisam ljubitelj nikakvih ulja za negu, pa ni ulja za negu kose. Ipak, nakon dosta proučavanja i čitanja o ovom proizvodu, nekako sam se na kraju odlučila da ga kupim. Ono što me kod ovog ulja oborilo s nogu je njegov miris. Ulje miriše prelepo, kao neki lep, osvežavajući, parfem i miris mu se jako dugo zadržava u kosi. Ovo nije moje prvo "suvo" ulje za kosu, koristila sam ih nekoliko (ili su to bili pokušaji korišćenja različitih ulja!) i ni jedno nije ostavilo neki jak utisak na mene. 

Informacije o proizvodu i sastav:

Zemlja porekla: Francuska.
Proizvođač: L'Oreal Paris.
Cena: oko 400 din za 50 ml, oko 700 din za 100 ml proizvoda
Kupila sam ga u Lilly prodavnici, a može se poručiti i preko njihovog sajta - link sa kog ga možete poručiti:  L'Oreal Paris Elseve Extraordinary Ulje za sve tipove kose (100 ml) i koliko mogu sad videti, trenutno je na akciji i može se kupiti 100 ml za 560 dinara. Ovo je zaista velika količina pa ukoliko volite ovo ulje sigurno se isplati kupiti to veće pakovanje po ovako povoljnoj ceni. 
Mislim da se može kupiti i u DM-u, nisam sigurna ali pretpostavljam da bi i tamo moglo da se nadje, a verovatno i u nekim, malo bolje opremljenim, marketima.

Sastav: Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Chamomilla Recutita Extract/​Matricaria Flower Extract, Cocos Nucifera Oil/​Coconut Oil, Helianthus Annuus Seed Oil/​Sunflower Seed Oil, Nelumbium Speciosum Extract/​Nelumbium Speciosum Flower Extract, Benzyl Alcohol, Cinnamal, Linalool, Linum Usitatissimum Flower Extract, Caprylic/​Capric Triglyceride, Gardenia Tahitensis Flower Extract, Rosa Canina Flower Extract, Bisabolol, Glycine Soja Oil /​ Soybean Oil, Parfum/​Fragrance

Koliko sam ja shvatila ( čitaj: istražila na putu do kupovine ovog proizvoda ) ovo ulje u svom sastavu, osim parfema i "linalool"-a ( koji je takodje neka vrsta parfema iz nekih biljaka pa kod nekoga može prouzrokovati alergiju), ne sadrži ništa loše ( Molim vas ispravite me ako grešim!!!). 


Na prvom mestu se nalaze silikoni, i to se može osetiti pod prstima, ali ponavljam, koliko sam ja čitala ovi silikoni nisu štetni za kosu, kombinuju se sa veštačkim silikonima i na taj način stvaraju neku vrstu zaštitne barijere na kosi, pa nakon izvesnog vremena ispare. Takodje, dozvoljavaju kosi da diše, a pri tom je ne otežavaju i ne ulepljuju dodatno. Sadrži ekstrakt kamilice (Kamilica verovatno ne traži dodatno objašnjenje, jer je jedna od najčešće korišćenih lekovitih biljaka. Verovatno je mnogi piju kao čaj, a redovno je možete naći na listama sastojaka za negu kože. Kozmetičke kompanije je uglavnom koriste zbog svojih protivupalnih svojstava. Pored toga, kamilica ima i antioksidativno delovanje, neguje kosu i daje joj sjaj (još su nas naše bake učile da ispiramo kosu kamilicom kako bismo imale lepu i sjajnu kosu). Sledeće na listi sastojaka je kokosovo ulje. U poslednje vreme ovo ulje se sve više promoviše i reklamira (pročitala sam koliko je dobro koristiti ga u ishrani, ali ostavićemo ovu temu za neki drugi put). Kao i verovatno većina vas i ja sam probala da ga koristim na različite načine, kada je reč o nezi kose. U ovom domenu nege, kokosovo ulje ima prilično solidna istraživanja koja pokazuju da može vrlo dobro prodreti u kosu, bolje od mineralnog i suncokretovog ulja, može sprečiti gubitak proteina u kosi, hidrirati je, zatim sprečiti oštećenja od češljanja. Ako imate problema sa suvom, oštećenom kosom, ispucalim i istanjenim vrhovima, kokosovo ulje vredi isprobati kao tretman pre (ili posle - not me!) pranja. Pa da rezimiramo, kokosovo ulje je definitivno odlično kao tretman za kosu, a da li to opravdava status "čarobnog ulja" koje u poslednje vreme uživa, moraćete ispitati sami, upravo kroz njegovu upotrebu. Neću se ovde zadržavati više na njemu, ali naglasiću da ga redovno koristim, i da ću sigurno poseban tekst napisati samo o ovom ulju. Ovaj proizvod dalje sadrži i suncokretovo ulje, koje lično nisam probala da koristim na kosi (pa mi je ovaj sastojak dao i nove ideje...) i za njega piše da izuzetno omekšava kosu. Ako sam uspela dobro da protumačim, sadrži i extrakt cveta lotosa. Zatim Benzyl Alcohol koji predstavlja jednu vrstu konzervansa i služi da održi kvalitet proizvoda, odnosno da "održi" proizvod u roku. Može se naći u nekim biljkama, a isto tako se može napraviti i sintetički, medjutim, koliko sam pročitala u ovako malim količinama nije štetan. Kako ne bih išla u najsitnije detalje, u ovom izlaganju spomenuću još i Linalool - uobičajeni sastojak "mirisa" koji se izmedju ostalog može naći u lavandi, bergamotu ili jasminu. Loša strana ovog sastojka je što oksidira u kontaktu sa vazduhom i može postati alergen


Sve u svemu, sastav nije loš, čak šta više! Imala sam utisak da se ni jednim proizvodom nisam ovako pozabavila ( okupirala!) i toliko istraživala (tražeći mu manu i sebi dala izgovor da ga ne kupim, jer, jel - nikako ne volim ulja ) Verujte mi da i sad dok ovo pišem i dalje nisam sto posto sigurna šta mislim o njemu, da li ga volim, ne volim ili nešto sasvim treće. Želela sam da vam što bolje prenesem svoje utiske i svoje iskustvo i nadam se da ovaj tekst nećete čitati večno, da a se neće baš toliko odužiti.

Način korišćenja:

Što se načina korišćnja tiče, svuda pa i na samom proizvodu možete pročitati, da se ovo ulje nanosi na mokru ili na suvu kosu i da dodatno neguje kosu i daje joj sjaj. Na nekim mestima možete pronaći izraz "suvo ulje" što bi značilo da ovo ulje ne bi trebalo dodatno da oteža ili umasti kosu. I tako, istražujući o ovom "super" ulju, naleteh na jedan tekst u kome je detaljno navedeno na koje sve načine može da se koristi. Verovali ili ne, postoji čak 12 načina (a sad sam sigurna da postoji i mnogo više) za njegovu upotrebu, što je još dodatno podstaklo moje interesovanje. Ovde ću vam navesti sve ove primere, pa možda nekome bude od koristi.

12 načina upotrebe ulja za kosu:

1. Kao tretman pred šamponiranje ( odnosno neposredno pre pranja kose)

Dovoljno je da nanesete ulje za kosu pre pranja kose, i nakon toga operete kosu kao i obično. Na ovaj način, kosa će ostati hidrirana i zadržaće svoja prirodna ulja. Veoma često ovo ulje koristim ovako i mogu reći da sam prezadovoljna kosom nakon ovakvog tretmana. Kosa bude toliko meka i sjajna da vam ne mogu opisati.

2. Za sjaj kose

Kada imate tanku i slabu kosu, veoma je lako preterati sa proizvodima za stilizovanje. Tada kosa i ako je čista deluje kao da je masna ili prljava. Ovo je upravo razlog zbog čega sam se ja klonila ulja na kosi nakon pranja kose. Medjutim, ukoliko nanesete svega jednu ili dve kapi na isfrotiranu kosu, držeći se dalje od korena i fokusirajući se na krajeve kose, ovo ulje će zablistati u punom sjaju, a kosu zaista neće dodatno otežati. Kad kažem jednu ili dve kapi, stvarno to i mislim. Probala sam da stavim 3 ili više kapi, moja kosa bi nakon toga delovala masno, imala bi sjaj i mirisala bi prelepo, ali bi izgledala kao da je nisam ni prala.

3. Za lakše raščešlavanje ravne, a posebno kovrdžave kose

Ukoliko imate kovrdžavu kosu i do sad nikada niste probali ulje, verujte mi ovo je pravi momenat! Ovo ulje je stvoreno za suvu kosu, a s obzirom da je kovržava kosa uvek suvlja i da se veoma teško raščešljava, probajte sledeće: Nakon što završite sa šamponiranjem i isperete masku ili regenerator, nanesite nekoliko kapi ulja na mokru kosu, a zatim je pomoću češlja sa širokim zubcima fino raščešljajte. Kosu češljajte odozdo prema gore, ukoliko su krajevi zamršeni, najpre njih odmrsite pa onda polako krenite ka temenu. Ovo važi za sve tipove kose. Drugarica koja ima ekstremno kovrdžavu kosu obožava da koristi ulje na ovaj način. Kaže da joj kosa nikad nije bila lepša, a kovrdže nikad definisanije. Kosa ostaje hidrirana, meka i sjajna.

4. Iskoristite ga kako biste lakše "ukrotili" kosu

Ako vam se kosa "naduva" nakon pranja ili čim izađete napolje, naročito kada je vreme vlažno, definitivno niste jedini. Frizi kosa nas s vremena na vreme  sve muči, ali na sreću, ulje za kosu može vam pomoći da ukrotite tu sitnu "baby hair" kako je popularno zovu, a ja bih rekla da podseća na antene na glavi! Pokušajte da nanesete jednu kap ulja na suvu kosu kako biste zagladili "novu" kosu na vrhu glave, samo ne preterujte nego se opet više koncentrišite na dužinu i krajeve kako koren i vlasište ne bi  izgledali masno. 

Kao i većina vas i ja imam "problem" sa novom kosom koja se javlja s vremena na vreme, u vidu antenica koje lepršaju tamo vamo, posebno kad je kosa sveže oprana. Pokušala sam da koristim ovo ulje u te svrhe, ali s obzirom na kvalitet moje kose, ovo bi dobro izgledalo samo prvog dana :( iz tog razloga ga i ne koristim na ovaj način. Ako imate izuzetno gustu, jaku, kvalitetnu ili kovrdžavu kosu - go ahead! sigurno ćete biti oduševljeni rezultatom.

5. Odlična zaštita ( prevencija) protiv ispucalih krajeva

I ako je šišanje najbolji način da se rešite ispucalih krajeva (jer teško da neki proizvod može potpuno sanirati ovu vrstu oštećenja!), ipak možete zaštititi krajeve i uraditi neku vrstu prevencije od pucanja,  upotrebom ulja za kosu, kao dela svoje redovne rutine prilikom nege kose. Stavite nekoliko kapi ulja na same krajeve, na mokru ili suvu kosu, kako god želite. U ove svrhe ga koristim nakon svakog pranja, ali za moju kosu su dovoljne samo 2 kapi. Ulje je jako razmazivo i veoma lako se rasporedi i sasvim sigurno ima uticaja na kvalitet krajeva.

6. Spa tretman za kosu

Nanesite ulje za kosu od korena do vrha, a zatim umotajte kosu u peškir. Ostavite ulje na kosi minimum 30 minuta, a ukoliko imate vremena opustite se i ne gledajte na sat, verujte - što duže ga budete držali, efekat će biti bolji! Zatim isperite mlakom vodom. Ovo je moj omiljeni način korišćenja ovog ulja, bukvalno uživancija, prelep miris samog ulja toliko opušta, a možete tada odvojiti vreme za sebe, staviti neku masku za lice, izmeditirati ili odremati. Obično ulje držim minimum 2 sata, a toliko mi se ovaj način korišćenja dopada da kad imam vremena držim i duže. 

7. Za frizuru sa pletenicama

Pletenice su jedna od najlepših i najjednostavnijih frizura. Mogu izgledati prelepo kada su neuredne, onako neobavezno upletene i razbarušene ali ponekad je lakše uplesti ih kada je kosa glatka. Pre nego što ih upletete, stavite 4-5 kapi ulja na dlanove, malo ga zagrejte i  prođite rukama kroz kosu. Ulje možete naneti na vlažnu ili suvu kosu pre pletenja. Ovaj način uglavnom primenim kada mi je kosa već pomalo "prljava" recimo, treći ili četrvti dan od pranja. Savršeno! 

8. Pre upotrebe pegle, ili feniranja na "ravno"

Često je frizura dobra onoliko koliko i proizvodi s kojima pripremite kosu. Korišćenje ulja za kosu je odličan način da kosu pripremite za stilizovanje, posebno ukoliko želite feniranje ili peglanje kose na ravno. Dovoljno je naneti malu količinu proizvoda na suvu kosu, uglavnom na dužinu i krajeve, pored  sredstva za zaštitu od toplote! Njega ne zaboravite!  Kosa blista i bude zaista savršeno ravna. Lično sam ovo probala samo jednom, jer ne volim da koristim ni pegle, ni uvijače, niti da se feniram ali me zanimalo kakva će kosa biti sa ovim uljem i koliko dugo će trajati frizura. Bila sam iznenadjena, jer je frizura potrajala čak 6 dana! Ulje je nekako dodatno hidriralo kosu, nije je umastilo, nego je taman sprečilo njeno dodatno isušivanje toplotom. Kosa je ostala hidrirana i sjajna, meka i savršeno ravna! Sestra, mama i  drugarice su takodje probale, efekat je uglavnom isti, nikome nije kosa bila dodatno zamašćena, a svaka je bila zadovoljna sjajem i lepršavošću same kose.

9. Pre feniranja

Ukoliko sušite kosu fenom, preporučujem da par kapi ulja obavezno stavite na kosu jer ćete na ovaj način sprečiti njeno dodatno isušivanje!

10. Pre spavanja

Pre spavanja stavite nekoliko kapi ulja na dlanove, pa prstima prodjite kroz kosu i očešljajte je. Ukoliko vam je kosa izuzetno dugačka, upletite pletenicu, ako je neke srednje dužine pokupite je fino, da vas ne zateže prilikom spavanja. Kosa se i tokom noći "isušuje" zato i jeste preporuka da se koristi svilena jastučnica, kako bi pospešili negu kose i tokom spavanja. Ukoliko imate pamučnu jastučnicu, ovo je super savet, jer definitivno vam kosa ujutru neće biti masna, nego će izgledati raskošno i bujno, skoro kao nakon pranja. Ovaj način sam probala nekoliko puta i takodje mi se dopao, jedini "problem" je što ovo nisam mogla raditi svako veče jer bi se kosa nakon drugog korišćenja zamastila.

11. Koristite ga za finalni izgled

Baš kao što možete da koristite ulje za kosu pre sušenja kose fenom, možete ga koristiti i nakon što završite sa oblikovanjem. Bez obzira da li ste kosu sušili fenom ili je uvijali ili ispravili, stavite malu količinu ulja za kosu, protrljajte ruke, a zatim lagano prođite kroz kosu od ušiju ka vrhovaima. Ovo je sjajno ukoliko imate gustu i dugu kosu, ona će tad zaista dobiti taj "final look". 

12. Heatless lokne (ili na bilo koji način na koji se ne oštećuje kosa kako biste dobili lokne)

Ukoliko ne koristite "tople aparate" za uvijanje ili ispravljanje kose,ovaj deo će vam verovatno biti interesantan. Kada uvijate kosu na traku, kako biste dobile lokne, pre uvijanja kose, na vlažnu kosu nanesite 3,4 kapi ulja, zatim kosu uvijte na traku (ili u pundjice ili na viklere ili kako god želite), prespavajte, pa ujutru kad ustanete i skinete traku ponovo nanesite 2 do 3 kapi ulja. Kosa će biti jako lepa, nežna i meka, a pri tom će imati i neverovatan sjaj i naravno miris :) Ovo je takodje jedan od mojih omiljenih načina korišćenja ovog ulja s obzirom da kosu sušim i uvijam bez korišćenja toplote. Probajte ovo, sigurna sam da će vam se dopasti.

Moji utisci nakon korišćenja:

Meni je najvažnije bilo da me ovo ulje ne razočara u pogledu same nege i što se ovog dela tiče i više sam nego zadovoljna. Želela sam i da testiram da li će mi zamastiti kosu ukoliko ga budem stavljala nakon pranja, i kad sam pronašla "pravu meru" baš sam bila zadovoljna. Od tada, ja ga zaista i koristim nakon svakog pranja, jer daje prelep sjaj, neguje, a miriše prelepo! 

Zaključak:

Kao što ste mogli primetiti, čitajući ovo moje izlaganje (ukoliko ste stigli dovde i niste se smorili, svaka vam čast i hvala :) ) moj odnos prema ovom proizvodu je varirao od ljubavi do mržnje i nazad! Sada kada sumiram utiske, mogu reći da sam ovo ulje baš zavolela, pronašla sam načine na koje ga mogu koristiti, a da mi, pritom, kosa bude zaista lepa i da prelepo miriše. Sasvim sam sigurna da ovo ulje fino neguje kosu, što je meni bilo od osnovnog značaja, a kao što ste mogli pročitati zaista ima dosta načina na koje ga možete upotrebiti. Da li ću ga kupiti ponovo?  Iskreno, mislim da neću, bar ne odmah nakon što potrošim još ovo malo što mi je ostalo.  U zavisnosti od toga na koje sve načine se odlučite da ga koristite može vam trajati ili jako dugo ili veoma kratko. Tako da ostaviću otvoreno ovo pitanje ali da sam donekle, promenila mišljenje o uljima za kosu - jesam. Iskreno vam preporučujem da ga probate, a posebno ukoliko ste čitajući ovaj tekst već pronašli njegovu odgovarajuću primenu za vaš tip kose! Medjutim, s obzirom da sam promenila mišljenje o uljima za kosu i s obzirom da stvarno super neguje i prelepo miriši verujem da ću ga nekad u budućnosti kupiti opet. Razmišljam da testiram još neko ulje, a ovo su mi trenutne želje Pantene Repair&Protect Oil serum Kerastase Serie Expert Liss Unlimited ili Olaplex No. 7 bonding oil

Bez obzira na tip ili strukturu kose, ulje za kosu može vam pomoći da oživite izgled kose kad god je to potrebno. Ovaj preparat je zaista mnogima omiljen, istraživajući o njemu, ozbiljno mi je privukao pažnju. Kada sam počela da ga koristim eksperimentisala sam, što savetujem i vama. Ovo ulje sigurno prija svakom tipu kose, jedino što je važno je da mu pronadjete pravu svrhu u rutini negovanja kose, i tada ćete biti zadovoljni rezultatima.

Ako vam se ovaj tekst dopao pišite mi, šaljite mi i svoje predloge o čemu biste još želeli da čitate ovde na blogu ili na Instagramu Smile & Spirit

Budite nasmejani i vedri,
prijatan dan želi vam Gordana!

8 коментара:

  1. Baš sam u potrazi za nekim uljem za negu kose. Ovaj tekst je odličan, puno si mi pomogla da donesem odluku, tako da ću sigurno kupiti i to baš ovo sad dok je na popustu. S obzirom da postoji toliko načina na koje ga mogu koristiti verujem da ga neću baciti :) hvala puno na pomoći

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala i tebi na lepim rečima, drago mi je da ti se tekst dopao, a verujem i da ćeš biti zadovoljna uljem. Javi mi obavezno kad ga isprobaš :)

      Избриши
  2. Meni ovo ulje zna jako da umasti kosu ukoliko ga nanesem u vidu par kapi na čistu i opranu kosu. Koristim ga isključivo kao tretman pre pranja kose. Moja kosa je veoma tanka i lako se umasti. Ulje inače miriše jako lepo, i ko ima jaku i gustu kosu, ili kovrdžavu svaka preporuka

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je nešto sto mi je potrebno za moje lokne ;). Hvala na savetu. Obavezno ću isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala za komentar :) Ukoliko se odlučite da ga probate obavezno javite kako vam se pokazalo i da li vam se dopalo :)

      Избриши
  4. Meni je ovo ulje nesto najgore sto sam probala a imam gustu i talastasu kosu..😑 ali drago mi je sto drugima prija ako neko zeli mogu da mu poklonim bocicu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ćao, hvala ti za komentar, sigurno će nekome i ovo biti od pomoći. Sve zavisi verovatno i od same gustine kose, kao i od strukture dlake, kvaliteta, kao i od količine ulja koju staviš na kosu. U početku sam bila potpuno razočarana ovim uljem, dok nisam ustanovila koju količinu treba da stavim da bi mi kosa izgledala kao da sam je tek ispeglala. Pokušaj da smanjiš količinu, stavi mrvicu, na jedan deo, igraj se, možda ga u nekom momentu i zavoliš :D Ako to ne bude slučaj svakako ga možeš što kažeš pokloniti nekome, kome će biti od koristi :) Puno pozdrava :*

      Избриши